Välkommen till Sweden Game Conference 2022!

Den 13-14 oktober är det dags för Sweden Game Conference i Skövde. Det kommer att bli två dagar fullspäckade med spelsnack, möten med spelutvecklare och spelstudios, och inspirationsföreläsningar inom allt från UX, level design och sound, till jämställd spelkultur och att driva spelföretag.

Under konferensen är det också Sweden Game Pitch där nya spelföretag pitchar sina projekt till investerare och spelförläggare, och spelstudenter kan få feedback på sina portfolios från utvecklare i branschen. Parallellt arrangeras även en rekryteringsmässa och Indiecator – en expoyta dedikerad till indieutvecklare där de visar upp sina senaste spel.

Föreläsare

Sigurlína Ingvarsdóttir, har lett arbetet med Star Wars Battlefront på DICE och EA Sports FIFA.

Daniel Kaplan, verkställande direktör på Keepsake Games AB.

Åsa Roos, Senior UX Designer på Sharkmob

Blake Rebouche, Principal Quest Designer på Guerilla.

Alexander Milton, Head of Scouting & Developer Relations på Kinda Brave.

Andrea Jörgensen, Tech Artist på Thunderful Entertainment

Karoline Forsberg, Senior Systems Designer på Ubisoft Stockholm.

Ali Cedroni, sound designer på NokNok Audio.

Bobby Schweizer, biträdande professor på Texas Tech University.

Pierre Dahlgren, Talent Acquisition Manager på Thunderful Games.

Gabriel Eriksson Sahlin, jobbar bland annat som Diversity Manager på Kinda Brave.

Anna Jenelius Högberg, spelutvecklare på Valiant Game Studio.

Björn Hurri, art director och concept artist på Bjorn Hurri / Opus Artz.

Atey Ghailan, verkställande direktör och kreativ ledare på Envar Entertainment.

Rares Cinteza, ledande designer och spelregissör på Gummy Cat.

Viktor Blomqvist, concept artist på Stunlock Studios.

Vile Hartman, sound designer på Sonigon.

Ioana Șopov, ledande konstnär på Gummy Cat.

Joakim Hedström, Frame Breaks verkställande direktör.

Jessica Lindblom, animerare vid Frame Break.

Mattias Lindblad, en av grundarna av Flamebait Games.

Albin Thunström, teknisk animerare på Stunlock Studios som arbetat på V Rising.

Vargdis Åslund, 3D-konstnär på Wishfully Studios som arbetat på Planet of Lana.

Tobias Löf Melker, programmerare på Pocapp Studios.

Tobias Johansson, grundaren av spelföretaget Knackelibang.

Viktor Engström, jobbar med sound design på Sonigon.

Johanna Nylander, analyschef på Dataspelsbranshen.

///

Klicka på länkarna om du vill veta mer om Sweden Game Conference eller föreläsarna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please reload

Please Wait