Dungeonborne har precis fått en ny uppdatering som har hanterat de problem som spelarna har stött på under den första prövotiden som de sedan gett feedback på. De flesta ändringarna är justeringar och balanseringar av det innehåll som redan fanns i spelet, men där är också en ny färdighet till Rogue-klassen och nya skinn till vapen. Ända sedan Early Access-versionen av Dungeonborne släpptes har spelet varit välbesökt, med över 39 000 som mest som spelat samtidigt.
Om Dungeonborne
Dungeonborne ett fantasy-RPG skapat av Mithril Interactive som nyligen lades ut på Early Access. Den är ett PvPvE dungeon crawl där du använder dig av både magi och vapen för att slå dig fram genom både monster och andra spelare för att nå till en evakueringsportal och fly från det underjordiska fängelset du är fängslad i.
Det finns åtta olika klasser att välja mellan: Death Knight, Cryomancer, Swordmaster, Druid, Fighter, Priest, Rogue och Pyromancer. Vare sig du vill fokusera på magi över vapen eller specialisera dig på att sno skatter under andra spelares öga istället för att slåss mot dem finns det en klass för dig.
Klicka här för att läsa mer om Dungeonborne på dess hemsida.
De nya uppdateringarna
- Rogue-klassen har fått en ny färdighet, Shadow Veil. Rogue kan använda Shadow Veil för att skylla sina kamrater i 15 sekunder och sig själva i 30 sekunder. När sekunderna har gått tar det 10 sekunder innan du kan använda Shadow Weil igen.
- Det nya skinnet Skeleton Skin gör att de vapen som har teman runt död och förruttnelse får det skrämmande utseende de förtjänar.
- Efter att ha lyssnat på feedback från spelare har nu Mithril Interactive gjort uppdateringar på sånt som spelarna klagade över: Cryomancerns resurshantering har justerats, Rogue fick en ny färdighet, Priest har och utrustningen samt spelmomenten har blivit mer balanserade.
///
Klicka här för att komma till Steam och pröva den nya uppdateringen av Dungeonborne!